reklama

šaty či meno robia človeka?

Posledných pár rokov, čo už detailnejšie vnímam svet, mi napadá, či skutočne šaty alebo meno robia človeka? A dôvod? V ostatnej dobe je módne a populárne, "in" dávať deťom nevšedné, netradičné mená. (Napríklad v takom Švédsku či iných severských krajinách už pobehuje pár rôčkov po svete nejedno chlapča s menom Lego.) Druhým extrémom je dávať deťom mená, ktoré sú v rodine zaužívané, populárne. A tak sa neraz stane, že sa v rodine vyskytuje viacero Jankov, Aničiek, Paľkov... A tak je tomu aj u nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Je priam mätúce, keď sa v rodine vyskytuje viacero "nosičov" toho istého mena. U nás mám takto tri tety Hanky, deda Antona, krstný sa ako jeho synak tiež tak volá, dve Mirky, dvoch Mirkov atď. atď. Možno sa to na prvý pohľad tak nezdá, ale keď máte menovca a priamo rodinného príslušníka, vznikajú rôzne situácie. Takto mi raz pani poštárka odovzdala môj balík švagrinej (menovkyni), ktorá býva na opačnom konci obce. Inokedy mi pani knihovníčka v mestskej knižnici odmietala požičať ďalšie knihy, keďže členský poplatok som nezaplatila. Ale to bol omyl! Ten som platila mesiac dozadu. Lenže evidovali ho na moju menovkyňu. Následne moje knihy evidovali na jej meno a po nej pýtali pokuty za oneskorené vrátenie. A tak, chúďa Miroslava č. 2 musela cestovať až z Bratislavy, aby si to poriešila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poučenie: až budete nabudúce vyberať svojmu potomstvu meno, porozmýšľajte, či vám nebude prekážať, že v rodine bude označované číslom Jožko jeden alebo Jožko dva, malá Milka či veľká Milka a podobne.

Miroslava Nekorancová

Miroslava Nekorancová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovo k slovu, k vete veta a tá sa do rozprávania spletá... Zoznam autorových rubrík:  Poeticko hravé písmenkáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu